Wereldkankerdag 2016

Op 4 fabruari a.s. is het Wereldkankerdag. Deze dag is door de Union for International Cancer Control (UICC) uitgeroepen tot internationale bewustwordingsdag waarop mensen in de hele wereld stilstaan bij kanker en dus ook bij pijn bij kanker. Deze dag is in het leven geroepen om het bewustzijn rondom kanker te vergroten en om preventie, detectie en behandelingen aan te moedigen, maar ook om het belang van een goede kwaliteit van leven voor mensen met kanker te onderstrepen. De UICC is de internationale organisatie voor kankerbestrijding, waarbij meer dan 800 lid-organisaties zijn aangesloten.

Samen maken we het verschil

In Nederland hebben 14 organisaties, waaronder de stichting, de handen ineen geslagen om het publiek te informeren over wat zij op Wereldkankerdag speciaal doen. Professionals, vrijwilligers en patiënten willen namelijk zo veel mogelijk mensen bij hun activiteiten betrekken. Door het gezamenlijk presenteren van de Wereldkankerdag-activiteiten op www.wereldkankerdag.nl willen wij de bewustwording rondom kanker en dus pijn bij kanker vergroten en stimuleren dat mensen met kanker en hun naasten de weg naar passende zorg en ondersteuning weten te vinden.

Activiteit Stichting Pijn bij Kanker

De stichting sluit zich aan bij de wereldwijde social media campagne 'Talking Hands'. Laat je handen via social media spreken over het onderwerp minder pijn bij kanker. 1.Schrijf een ondersteunend 'wereldkankerdag' bericht op je handen met als thema minder pijn bij kanker. 2.Maak een foto van je handen met de tekst. 3.Deel je foto op social media met de hashtags #WeCanICan en #minderpijnbijkanker